Restorānu tīkls “Vairāk saules” šogad veidos jaunu ražotni un attīstīs franšīzi | Bar.lv

Restorānu tīkls “Vairāk saules” šogad veidos jaunu ražotni un attīstīs franšīzi

Restorānu tīkls “Vairāk saules” šogad veidos jaunu ražotni un attīstīs franšīzi, raksta laikraksts “Dienas Bizness”. Ieguldījumi ražotnē sasniegs 200 000 latu, daļu no tā veidos Eiropas Savienības (ES) struktūrfondu finansējums. Kopumā šogad “Vairāk saules” investēs 300 000 latu.

Jaunajā ražotnē Rīgā paredzēts ražot pastas, ravioli un pusfabrikātus restorānu tīkla “Vairāk saules” un veikalu “Pastarellia” vajadzībām. Rīgā darbojas četri “Pastarellia” veikali, kuros tiek realizētas pašu ražotās pastas, un to skaitu līdz gada beigām plānots palielināt vēl par diviem.

Pēc ražotnes pabeigšanas tiks izstrādāti franšīzes nosacījumi, lai šo iespēju varētu piedāvāt visiem interesentiem.

Restorānu tīkla “Vairāk saules” un ģimenes uzņēmuma “Mārtiņa beķereja” līdzīpašnieks Mārtiņš Kalniņš atklāj, ka jau šobrīd interese par franšīzes iespējām ir no vairākiem Krievijas uzņēmējiem un investoriem. Patlaban notiek ražotnes projektēšanas darbi, un drīzumā tiks izsludināta iepirkumu procedūra. Projekta realizācijā paredzēts piesaistīt arī ES struktūrfondu finansējumu. Pēc ražotnes izveides visiem tīklā iesaistītajiem uzņēmumiem būs iespēja nodrošināt vienādas kvalitātes produkciju.

Viens no mērķiem ir palielināt arī “Vairāk saules” restorānu skaitu, patlaban Rīgā darbojas trīs restorāni. Šiem restorāniem jau izstrādāta jauna koncepcija, papildinot tradicionālo ēdienkarti ar Āzijas virtuvi, un šis solis jau attaisnojies.

Apgrozījuma pieaugumu sekmējusi arī iespēja pasūtīt maltīti uz mājām, ko atšķirībā no krīzes gadiem klienti izmanto arvien vairāk.

“Mārtiņa beķerejas” attīstībā šogad plānots investēt ap 90 000 latu. Kalniņš stāsta, ka šobrīd līdz ar ekonomikas atkopšanos radusies iespēja attīstīties un augt straujāk. Iepriekš krīze “Mārtiņa beķereju” sākusi ietekmēt nedaudz vēlāk nekā citus, un arī atgūšanās notikusi nedaudz ātrāk – jau 2010.gada nogalē bija vērojams neliels pieaugums – par 0,1% – pret iepriekšējo periodu. Kalniņš tam rod izskaidrojumu – konditorejas izstrādājumi nav luksusa prece un no tiem iedzīvotāji atteicās ievērojami mazāk nekā no restorānu apmeklēšanas.

2011.gads “Mārtiņa beķerejai” bijis veiksmīgs – apgrozījums pieaudzis par 18% pret iepriekšējo gadu jeb par 253 000 latu, sasniedzot 1,67 miljonus latu. 2010.gads pabeigts ar nelieliem zaudējumiem, ko var skaidrot ar lieliem ieguldījumiem beķerejas atvēršanā Rīgā, Deglava ielā, nepiesaistot papildu kredītus, bet pagājušais gads jau noslēgts ar 84 000 latu peļņu. Vienas beķerejas atvēršana izmaksā ap 100 000 latu.

Arī šā gada operatīvie dati liecina, ka uzņēmuma realizētie apjomi pieaug un kompānija strādā ar peļņu. Redzams, ka attīstās arī banketu serviss, kas liecina – cilvēki atgriezušies pie svētku svinēšanas, raksta “Dienas Bizness”.

Patlaban “Mārtiņa beķerejai” ir septiņas beķerejas, un jaunu atvēršana pagaidām nav plānota. Tiesa gan, šā gada plāni saistās ar trīs esošo rekonstrukciju, lai izveidotu vienotu dizainu un konceptu, kāds jau vērojams Vecrīgā esošajai beķerejai. Attīstību gan bremzējot kvalificēta darbaspēka trūkums, un šī problēma arvien saasinās.

Runājot par tendencēm, Kalniņš uzsver, ka, neskatoties uz ārzemju konditorejas tendenču ienākšanu Latvijas tirgū, “Mārtiņa beķereja” turpinās attīstīt savu stratēģiju. Proti, Latvijas tirgū arvien vairāk ienāk brauniji, mafini, kruasāni, ko arvien vairāk pieprasa jaunā paaudze. Saprotot, ka būtu jāmainās un jātiek līdzi šīm tendencēm, “Mārtiņa beķereja” tomēr visus jauninājumus neievieš, jo tad būtu jāmaina produktu sastāvdaļas un jāpievieno dažādi irdinātāji, garšas uzlabotāji, pastiprinātāji, krāsvielas un citas piedevas, kas ir pretrunā ar beķerejas filozofiju – izmantot dabīgus produktus.

Tas sadārdzina produkcijas pašizmaksu, taču ražotājs neplāno atteikties no tradicionālajām izejvielām.

Konkurence patlaban esot veselīga. Vienubrīd konditorejas un beķerejas augušas kā sēnes pēc lietus, iespējams, raugoties uz “Mārtiņa beķerejas” veiksmes stāstu. Taču dažas no tām jau ir beigušas savu darbību.

Kalniņš atzīst, ka nevar gulēt uz lauriem, bet aktīvi jāseko līdzi tendencēm un tirgū notiekošajam. Lai arī bijuši daudzi pieprasījumi pēc beķerejas franšīzes iespējām, tostarp attīstīt to ārvalstīs, beķereja šo iespēju nedomā attīstīt un arī turpmāk darbosies kā ģimenes uzņēmums.

avots: Nozare.lv

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *