Ķirsons: Investorus “Lido” varētu piesaistīt pēc diviem gadiem | Bar.lv

Ķirsons: Investorus “Lido” varētu piesaistīt pēc diviem gadiem

Investorus sabiedriskās ēdināšanas kompānijai “Lido” varētu piesaistīt pēc diviem gadiem, vakar “Lido” rīkotajā preses pasākumā atzina uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Gunārs Ķirsons, komentējot “Lido” reorganizāciju no SIA par akciju sabiedrību.

Viņš skaidroja, ka pēc reorganizācijas uzņēmums strādā bez būtiskām atšķirībām, jo “Lido” ir tikai viena akcija, kura pieder pašam Ķirsonam.

Tuvāko divu gadu laikā “Lido” nav plānots palielināt akciju skaitu.

“Cerams, ka pa šo laiku būsim pierādījuši gan kreditoriem, gan citiem uzņēmējiem, ka “Lido” ir stabili augošs un atbildīgs uzņēmums, kas spēj labi saimniekot un pildīt noteiktās saistības,” sacīja “Lido” valdes priekšsēdētājs, piebilstot, ka labu rezultātu gadījumā interesi par uzņēmumu investori varētu izrādīt paši.

Ķirsons arī atzīmēja, ka “Lido” patlaban neplāno meklēt investorus, jo galvenā uzmanība esot jāvelta uzņēmuma stabilai izaugsmei.

Tāpat Ķirsons atklāja, ka, iespējams, jau šī gada novembrī “Lido” varētu atklāt vēl vienu iestādi, kas būtu mazs veikals-bistro, kurā pircēji varētu nopirkt “Lido” gatavotos ēdienus, lai ēstu uz vietas vai ņemtu līdzi. Aptuvenās investīcijas būtu ap vienu miljonu eiro jeb 700 000 latu.

Savukārt, runājot par “Lido” paplašināšanās plāniem, Ķirsons uzsvēra, ka iecere paplašināties neaprobežojas vien ar Baltiju un Ziemeļvalstīm – “Lido” cer atvērt restorānus arī Vācijā un Šveicē. Patlaban nekāda konkrēta rīcības plāna vēl neesot, bet esot skaidrs, ka “Lido” plāno paplašināties ne tikai kā franšīze.

Uzņēmuma attīstības vadītājs Juris Roganovs sacīja, ka 2013.gada otrajā pusē “Lido” plāno piedāvāt citiem uzņēmumiem Latvijā darboties “Lido” franšīzē.

Komentējot “Lido” finanšu rādītājus, uzņēmuma Finanšu daļas vadītāja Baiba Sleža neatklāja, kāds ir kopējais apgrozījums šī gada pirmajos sešos mēnešos, tomēr prognozēja, ka tas šogad varētu pieaugt par 5%-7%, salīdzinot ar 2011.gadu.

Sleža arī norādīja, ka pērn “Lido” apmeklējuši aptuveni seši miljoni apmeklētāji. Savukārt šī gada pirmajā pusgadā apmeklētāju skaits varot būt sasniedzis teju trīs miljonus, jo, pēc uzņēmuma rīcībā esošiem datiem, “Lido” šī gada pirmajos sešos mēnešos esot izsniegti divi miljoni čeku.

Savukārt, runājot par Tallinā esošo “Lido” restorānu, Ķirsons teica, ka šis restorāns strādājot labi un attīstoties stabili. To apstiprināja arī Sleža, sakot, ka restorānam Tallinā ik gadu vērojams apgrozījuma kāpums par 4%-5% gadā. Ķirsons piebilda, ka stabilo attīstību var skaidrot ar stabilo ekonomiku Igaunijā.

Komentējot “Lido” cenas, uzņēmuma Biznesa daļas vadītāja Rita Auziņa akcentēja, ka priekš Eiropas Savienības līmeņa “Lido” cenas ir salīdzinoši zemas. Viņa arī atklāja, ka “Lido” restorānā Tallinā klienti sākumā neesot sapratuši zemās ēdienu cenas, kuras neesot būtiski pieaugušas pēc eiro ieviešanas Igaunijā.

Runājot par ieceri ieviest eiro Latvijā, Ķirsons rosināja pārāk nesasteigt Eiropas vienotās valūtas pārņemšanu.

Kā ziņots, šā gada 2.jūlijā pieņemts lēmums par sabiedriskās ēdināšanas uzņēmuma “Lido” reorganizāciju, pārveidojot to no SIA par akciju sabiedrību, liecina paziņojums oficiālajā laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”.

Reorganizācijas rezultātā pievienojamā sabiedrība SIA “Lido” beidz pastāvēt bez likvidācijas procesa un visas pievienojamās sabiedrības tiesības, saistības un aktīvi pāriet iegūstošajai sabiedrībai – AS “Lido”.

Kā ziņots, pērn “Lido” izdevies atgriezties pie peļņas gūšanas, liecina “Firmas.lv” informācija. 2010.gadā “Lido” strādāja ar 9,615 miljonu latu zaudējumiem, bet 2011.gadā gūta 1,03 miljonu latu peļņa.

“Lido” apgrozījums pieaudzis par 2,1% – no 17,64 miljoniem latu 2010.gadā līdz 18,01 miljonam latu 2011.gadā.

2011.gada 30.decembrī tika panākta vienošanās ar galveno kreditoru – “DNB banku” – par paša “Lido” un arī galvoto saistību restrukturizāciju uz pieciem gadiem ar pagarinājumu līdz 2020.gadam.

Uzņēmuma prioritātes 2012.gadā ir tālāka ražošanas un administrācijas izmaksu kontrole un optimizācija, kā arī tirgus daļas noturēšana un palielināšana augošas konkurences un ekonomikas atlabšanas apstākļos.

2011.gada beigās “Lido” struktūrā ietilpa centrālais birojs, astoņi restorāni Rīgā, ražošanas bāzes Rīgā, Ķengaraga ielā, kā arī divi kulinārijas veikali Rīgā un Liepājā.

Ainārs Sauka

Nozare.lv

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *